Jogurt z granatem słodzony miodem

Sklepowych owocowych jogurtów nie kupuje od dawna, bo skutecznie odstrasza mnie dodatek cukru i/lub syropu glukozowo-fruktozowego i znikoma zawartość owoców. Wiem, że niektórzy robią jogurt sami w domu, ale na taki stopień wtajemniczenia jeszcze nie weszłam. Robię natomiast różne smakowe miksy na bazie jogurtu naturalnego.

Dla lepszego zobrazowania, co oferują nam smakowe jogurty ze sklepu, poniżej skład jogurtu Danone Activia Granat-Malina:
mleko, cukier, malina 2,4%, substancja zagęszczająca: guma arabska, mleko w proszku odtłuszczone, soki owocowe na bazie soków skoncentrowanych: z granatu 0,23%, z marchwi i czarnej porzeczki, aromat, żywe kultury bakterii mlekowych 

Całe 0,23% soku z granatu - szał! Warto poszukać domowej alternatywy.

Granat wygląda efektownie i bardzo odpowiada mi smakowo, choć nie da się ukryć, że jest dość uciążliwy w obróbce (uwaga, pryska naokoło jak szalony). Ma w sobie dużo antyutleniaczy, dobrze wpływa na funkcjonowanie układu krwionośnego. Polecany jest dla osób borykających się z podwyższonym poziomem cholesterolu i zbyt wysokim ciśnieniem. Zawiera dużo minerałów (głównie magnez i potas) oraz witaminy (witamina C, witaminy z grupy B). Polecany przy chorobach prostaty i stanach zapalnych. Podobno podkręca doznania erotyczne :-)

Składniki (na 3 porcje lub 2 duże porcje):

350g gęstego jogurtu naturalnego
4 owoce granatu
4 łyżki płatków owsianych
łyżka ostropestu
łyżka miodu
łyżka lnu mielonego


Z granatów wyjmujemy nasiona. Płatki owsiane zalewamy odrobiną wrzątku i czekamy aż napęcznieją. Nasiona z dwóch owoców blenderujemy na gładką masę z reszta składników a z pozostałych dwóch umieszczamy na wierzchu jogurtu. Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Ja od dawna mam zamiar zrobic swoj jogurt w multicookerze ale jakos mi nie wychodzi. Tez nie kupuje gotowcow choc ostatnio zakochalam sie w monte😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od dawna mam zamiar zrobic swoj jogurt w multicookerze ale jakos mi nie wychodzi. Tez nie kupuje gotowcow choc ostatnio zakochalam sie w monte😉

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda smakowicie, a co to jest ostropest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://kobieta.onet.pl/zdrowie/profilaktyka/ostropest-plamisty-jakie-choroby-leczy-jak-go-stosowac/hszev Polecam ostropest, smakowo neutralny, a zdrowotnie fantastyczna sprawa :-)

      Usuń
  4. wygląda wspaniale

    OdpowiedzUsuń